معلم چند پایه

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

فعالیت سرگرمی و معما صفحه 42 ریاضی سوم

بازی با چوب کبریت 

فعالیتهای مذکور را با دانش آموزان انجام دادیم ، براشون خیلی لذت بخش بود حتی پایه های دیگر هم 

در این فعالیت با اشتیاق شرکت داشتند .

آموزگاران عزیزمیتوانید بازی جذاب "بازی با چوب کبریتها" رو با فرمت swf از لینک زیر دریافت کنید.

در این بازی باید شما با استفاده از تغییر در فقط یکی از چوب کبریتها تساوی ریاضی نادرست داده شده را به یک تساوی ریاضی صحیح تبدیل کنید.
بازی سه حالت 1- حذف چوب کبریت 2- جابجایی چوب کبریت 3- افزودن چوب کبریت را داراست.



۶ نظر
جمال شمسی

فرمهای مورد نیاز در پوشه کار

تمام فرم های این بخش با الگو برداری از کتاب های دکتر


بهمن قره داغی طراحی شده اند .




۱ نظر
جمال شمسی

باران پاییزی ، طبیعت زیبا و مدرسه !

سلام
از دیشب بارون شروع شده و قراره تا پنجشنبه ادامه داشته باشه .
الحمدالله تا الان پاییز پر بارونی داشتیم امیدوارم این روند ادامه داشته باشه .
همین بارشها و و زرد شدن برگ درختان و ریزش آنها طبیعت فوق العاده زیبا و چشم نوازی
 خلق کرده است .

این طبیعت زیبا در مسیر مدرسه ،انگیزه را برای رفتن به مدرسه و تدریس بیشتر میکنه و
 در بازگشت هم ، خستگی را از تن آدم بیرون می بره .

قدردان این نعمت های الهی باشیم .


۲ نظر
جمال شمسی

آخرین ویرایش فرم های مورد نیاز پوشه کار دانش آموزان شش پایه ابتدایی

رهنمودها‌یی برای ایجاد پوشه کار


  • بهتر است پوشه‌ای چندلایه‌ای و متناسب با اهداف، انتخاب شود.

  • تنظیم و مدیریت پوشه کار به عهده‌ی معلم است. درعین‌حال در این کار معلم بهتر است از دانش‌آموز هم کمک بگیرد.

  • باید از حجیم شدن بی‌مورد پوشه خودداری کرد.

  • اوراق هر درس در کنار هم نگهداری شود.

۲ نظر
جمال شمسی

آزمون عملکردی

برای طراحی یک آزمون عملکردی به موارد زیر توجه کنید:
1-     آزمون عملکردی بعد از تدریس کامل یک موضوع درسی انجام می گیرد و با فعالیت های عملی در حین تدریس متفاوت است.
2-     یک آزمون عملکردی می تواند در کلاس درس یا در خارج از مدرسه انجام شود.
3-     مدت زمان یک آزمون عملکردی با توجه به نوع آن می تواند از 10 دقیقه تا چند هفته باشد.
4-     موضوع یک آزمون عملکردی می تواند شامل یک درس یا تلفیقی از دروس باشد.
5-     سر برگ یک آزمون عملکردی باید شامل موارد زیر باشد : نام و نام خانوادگی یا نام گروه - نام مدرسه – تاریخ – مدت زمان مورد نیاز برای اجرای آزمون – شیوه ی اجرا(فردی یا گروهی) –موضوع آزمون (درس و مبحث مورد نظر)- پایه ی تحصیلی و هدف کلی آزمون
6-     وسایل مورد نیاز یک آزمون عملکردی باید به طور کاملاً دقیق نوشته شود.
7-     شرح فعّالیّت های آزمون باید به طور واضح و روشن و گام به گام نوشته شودبه طوری که هیچ گونه ابهامی برای دانش آموز باقی نگذارد.
8-     ارزشیابی یک آزمون عملکردی باید مطابق هدف و گام های فعّالیّت ها باشد.
9-     در ارزشیابی آزمون عملکردی نباید از مقیاس های خیلی خوب- خوب- قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر که مخصوص کارنامه است استفاده کرد. به جای این مقیاس ها می توان از مقیاس هایی مانند (آری- تا حدودی- خیر) یا (عالی- متوسط- ضعیف) یا (سطح 1- 2- 3) و یا سایر مقیاس ها استفاده کرد.
10- در ارزشیابی آزمون عملکردی با توجّه به شیوه ی اجرا می توان از خودسنجی برای آزمون های فردی و همسال سنجی برای آزمون های گروهی نیز استفاده کرد.

۰ نظر
جمال شمسی

فرمهایی که باید در پوشه کار قرار بگیرند

✏️فرم شرح حال -اختیاری
✏️فهرست محتوا - اختیاری
✏️فرم ارزیابی والدین - برای تمام پایه ها اجباری ( به صورت فصلی)
✏️فرم خودارزیابی دانش آموز - پایه سوم تا ششم اجباری ( به صورت ماهانه یا فصلی)
✏️ فرم همسال سنجی - پایه سوم تا ششم اجباری ( به صورت ماهانه یا فصلی)
✏️فرم خود ارزیابی معلم در تنظیم پوشه کار - اختیاری 
✏️فرم پیشرفت تحصیلی دانش آموز( کارنامه های دو ماهانه)


۲ نظر
جمال شمسی

بازخوردهای توصیفی در مورد جنبه مثبت و منفی دانش آموز

بازخوردهای توصیفی درمورد جنبه خوب و مثبت کار دانش آموز :


-  از این که از عهده ی انجام کار برآمده ای خوش حالم .

پیداست که برای انجام این کار تلاش نموده ای .

خوش حالم که برای حل مسئله های  ریاضی ، کوشا بوده ای .

وقتی دقّت تو را در درس یا انجام تکالیفت می بینم خوش حال می شوم .

-  از تلاش تو لذّت می برم.


با تشکر از وبلاگ : آموزش ابتدایی کوشافر



۱ نظر
جمال شمسی

آزمایشهای علوم پنجم

مدتی بود هوا آفتابی نشده بود و نتوانستیم آزمایشهای مربوط به فصل رنگین کمان را انجام دهیم ...
امروز هوا آفتابی بود ، از فرصت استفاده کردیم ، از امکانات موجود بهترین بهره را بردیم و 
نهایتا دانش آموزان راضی و خشنود به اهداف مورد نظر رسیدند .


آزمایش صفحه 19 ( تشکیل رنگ های نوری با استفاده از ظرف آب و آیینه تخت )




آزمایش صفحه 19 ( تجزیه نور به رنگ های مختلف با استفاده از لوله خودکار )




فعالیت صفحه 21 (مقایسه دو ذره بین در تعین فاصله کانون تا ذره بین )




فعالیت صفحه 22 ( تشکیل تصویر وارونه شمع به دلیل قرار گرفتن در خارج از کانون عدسی )




فعالیت کاوشگری صفحه 23 (تشکیل تصویر مستقیم و وارونه اشکال با استفاده از لیوان آب )


۶ نظر
جمال شمسی

همه چیز در مورد بازخورد توصیفی

بازخورد در زبان فارسی به دو معناست .معنای نخست از خوردن (فعل مرکب )،مواجه وروبروشدن است . معنای دوم بازخوردن (فعل پیشوندی)که صورت دیگر،واخوردن وناخوردن است.


👈تعریف بازخورد توصیفی :
بازخورد آموزشی :(بازگشت دادن) نتیجه ی عملکردهای دانش آموزان توسط محیط معلم-فراگیران وخودفراگیرمی باشد.
🌸بازخوردهای معلم:فرایندی که یادگیرنده را از چگونگی یادگیری خود آگاه ساخته واو را در اصلاح رفتارش یاری می رساند.

۰ نظر
جمال شمسی

انتخابات شورای دانش آموزی

۰ نظر
جمال شمسی

مساحت و محیط اشکال هندسی

 ۱) مساحت مـــربع = یـــک ضلع × خـــودش 

 محیــط مـــربــــع = یک ضلع × ۴

   ۲) مساحت مسـتطیـــــــل = طـول × عـرض 

 محیط مستطیل = ( طول + عرض) × ۲

   ۳) مساحت مثلث = ( قاعده × ارتــــــفاع ) ÷ ۲ 

 محیط مثلث = مجموع سه ضلع

   ۴) مساحت مثلث متساوی الاضلاع = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ ۲ 

 محیط مثلث متساوی الاضلاع = یک ضلع × ۳

  

 

۴ نظر
جمال شمسی

قواعد بخش پذیری بر اعداد از 1تا 20

1. همه ی اعداد بر یک بخش پذیر هستند.

2. عددی بر 2 بخش پذیر است که رقم یکانش بر 2 بخش پذیر باشد.

3. عددی بر 3 بخش پذیر است که مجموع ارقامش بر 3 بخش پذیر باشد.

4. عددی بر 4 بخش پذیر است که رقم یکان به اضافه ی 2 برابر رقم دهگان آن بر 4 بخش پذیر باشد.

 (عددی بر 4 بخش پذیر است که دو رقم سمت راست آن بر 4 بخش پذیر باشد .)


۰ نظر
جمال شمسی